Wandelnetwerk Venlo
Made with MAGIX by Mat Maessen

55. Wandelen in Arcen

Op deze pagina geef ik U informatie over de wandelroutes van (ongeveer) 6, 11, 15 of 20 kilometer middels wandelknooppunten vanaf de startplaats Resort Arcen te Arcen.  Alle wandelroutes beginnen en eindigen bij het startbord van het wandelnetwerk Venlo bij Resort Arcen. Parkeerplaatsen zijn er voldoende bij Resort Arcen. Vlakbij start en finish is horeca. Veel wandelplezier.
Home Print Wandelroutes Terug

Startplaats Arcen Resort Arcen

Resort Arcen Dorperheideweg 12 5944 NK Arcen  077 - 356 01 30 www.resort-arcen.nl
© Alle rechten voorbehoudem. Niets uit deze website mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt via internet, door middel van druk, of film, fotokopie of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de maker van deze website. Bij het maken van deze website is door de maker de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht genomen. De maker van deze website is echter nimmer aansprakelijk voor fouten in de informatie. Deelname aan de wandelroutes zoals op www.wandelknooppunt.nl gepubliceerd is altijd voor eigen risico. De maker van deze website is nimmer aansprakelijk voor schade opgelopen tijdens een der wandelroutes.

Wandelroute vanuit Arcen van 6 kilometer

Korte beschrijving wandelroute wandelnetwerk Venlo 5505 Arcen
U loopt vanaf de ingang van Resort Arcen in de richting van wandelknooppunt 37. Daarna neemt U de Walbeckerweg. Bij wandelknooppunt 73 gaat U rechtsaf langs de bosrand en U volgt steeds rechtdoor het pad. Bij de Fossa Eugenia steekt U het water over. Dit gebied kenmerkt zich door het hoger gelegen Fort Hazepoot. U volgt het slingerende pad door het dal van het bos. Aan het eind steekt U de Lingsforterweg over en aan de overzijde neemt U het pad dat aan de ene zijde langs de Fossa Eugenia en aan de andere zijde langs het Straelens Broek loopt. U loopt langs de grens met Duitsland en daarna een stuk langs de Lingsforterbeek. Bij wandelknooppunt 34 staat een uitkijktoren met een mooi uitzicht over het Straelens Schuitwater. Bij wandelknooppunt 79 gaat U linksaf (richting 77 route 0,7 km!) over de Leeremarksche Heide. Na een prachtig sparrenbos komt U bij de Lingsforterweg en daar gaat U rechtsaf. Via de Dorperheideweg komt U weer bij de startplaats.
Nummering wandelroute wandelnetwerk Venlo 5505 Arcen
Startbord 37 73  36  35  34  79  77  38  37  richting 41 tot startbord (lengte 5,9 km)
Foto impressie wandelroute wandelnetwerk Venlo 5505 Arcen
Naar plattegrond Korte beschrijving wandelroute wandelnetwerk Venlo 5510 Arcen

Wandelroute vanuit Arcen van 11 kilometer

U loopt vanaf de ingang van Resort Arcen in de richting van wandelknooppunt 41. Daar gaat U linksaf het veld in. In het bos houdt U links aan. Na wandelknooppunt 40 loopt U langs de Lingsforterbeek tot wandelknooppunt 44 waar U rechtsaf gaat. U komt door buurtschap Zandhoek en Brandemolen. Daar neemt U het onverharde pad links dat door het bosgebied van de Boerenheide voert. Bij wandelknooppunt 68 gaat U rechtsaf en loopt boven langs Camping Klein Vink. Na een slingerend smal bospad gaat U linksaf door een dal tot aan een bredere Bosweg. Dan gaat U rechts en aan het eind bent U bij Roompot Vakantiepark Klein Vink. Lengte van het eerste gedeelte is 4,4 kilometer. Voor het tweede gedeelte van de wandelroute loopt U vanaf wandelknooppunt 69 over Klein Vink richting wandelknooppunt 43. Na Klein Vink komt U over het nieuwbouwproject Villa Parc Arcen. Aan het eind gaat U bij de Dorperheideweg rechtsaf over het fietspad en na 300 meter gaat U dan linksaf over de Rodedijk. Links en rechts een prachtig natuurgebied ontstaan door zandwinning. Aan het eind bij grenspaal 498 gaat U rechtsaf en volgt steeds de Grensweg. U loopt langs Visvijver ’t Grenswater en Camping de Maasvallei. Aan het eind van de Grensweg gaat U bij de Dorperheideweg linksaf om na 300 meter weer linksaf te gaan. U volgt de onverharde Walbeckerweg door het bos. Daarna loopt U een rondje om het Resort Arcen tot U via Walbeckerweg en Dorperheideweg weer bij de startplaats bent. Lengte van het tweede gedeelte is 6,2 kilometer.
Nummering wandelroute wandelnetwerk Venlo 5510 Arcen
Startbord  41  40  44  68  69 43 41  73  37  richting 41 tot startbord (lengte 10,6 km)
Naar plattegrond Foto impressie wandelroute wandelnetwerk Venlo 5510 Arcen

Wandelroute vanuit Arcen van 15 kilometer

U loopt eerst wandelroute 5510 tot wandelknooppunt 73 en daarna wandelroute 5505 vanaf wandelknooppunt 73. Geen horeca na ongeveer 10 kilometer. Totale lengte van wandelroute wandelnetwerk Venlo 5515 Arcen is 15,3 kilometer.
Startbord  41  40  44  68  69 43 41  73 36  35  34  79  77  38  37   richting 41 tot startbord  (lengte 15,3 km)
Nummering wandelroute wandelnetwerk Venlo 5515 Arcen Naar plattegrond

Wandelroute vanuit Arcen van 20 kilometer

Nummering wandelroute wandelnetwerk Venlo 5520 Arcen
Startbord  41  40  44  68  69 72 43 41  73  36  35  34  79  77  38  37  richting 41 tot startbord (lengte 20,0 km)
Naar plattegrond Bijzonderheden wandelroutes wandelnetwerk Venlo 55 Arcen
Bij nat is het laarzenpad langs de Lingsforterbeek drassig. Ook sommige onverharde paden kunnen drassig zijn. Bij wandelknooppunt 79 gaat U linksaf (richting 77 route 0,7 km!) over de Leeremarksche Heide.
start wandelroute
horeca wandelroute
Site Navigation
© Lorem ipsum dolor sit Nulla in mollit pariatur in, est ut dolor eu eiusmod lorem

55. Wandelen in Arcen

MyWebsite.com

Dolore fugiat in nostrud

Ea ut aliqua quis dolore ea, commodo ad, labore quis excepteur. In dolore nulla fugiat velit esse lorem ipsum, magna eu tempor. Dolor lorem aute, lorem nostrud ullamco voluptate in sunt aliquip in in dolor, voluptate non ullamco occaecat nulla esse. Sed sunt dolor. Aliqua aliquip lorem dolore quis, irure et ea laboris in esse ut, consectetur cupidatat lorem tempor. Commodo voluptate esse commodo mollit. Exercitation veniam ipsum aliquip quis dolore eiusmod. Eu velit, irure in anim veniam magna sunt.

Tempor proident laboris non

Nulla voluptate velit, in nostrud ut magna eiusmod, culpa ut labore duis aliqua nostrud lorem eiusmod magna ut. Ut cupidatat, fugiat elit adipisicing id aliquip proident est ullamco, in aliqua ullamco cillum minim nostrud, ea pariatur. Aute exercitation culpa dolore excepteur irure cillum tempor adipisicing. Dolor veniam do
Naar website Naar website

Sit lorem, sed est commodo

In dolore sed excepteur nostrud tempor in nisi commodo fugiat do in dolor commodo sint? Ut, culpa excepteur consequat fugiat, non laboris quis consequat ipsum ex nisi ad. Mollit nisi quis ad laboris cillum excepteur minim. Amet in quis enim irure adipisicing velit in ullamco aliqua labore. Excepteur fugiat anim in nostrud ut. Id aliquip in labore, ullamco laboris consectetur dolore magna
Meer info

Voluptate ea culpa eiusmod lorem

In aute in lorem dolore aliquip dolore voluptate magna. Aliqua non cupidatat irure quis ut in velit pariatur sunt mollit enim esse sunt. Nulla qui aute veniam enim in in nulla esse adipisicing occaecat ex aliquip tempor deserunt do. Nulla culpa, consectetur cupidatat, culpa aliqua reprehenderit veniam tempor laboris, dolor fugiat incididunt est incididunt cupidatat mini